Maszyna Elna 340 explore

Od niedawna mam okazję szyć na nowej maszynie do szycia Elna 340 explore. Nad wyborem maszyny myślałam kilka miesięcy i jednocześnie zbierałam na nią fundusze.

product-693

Pierwszą maszynę kupiłam na próbę za niewielkie pieniądze aby spróbować czy szycie to coś dla mnie. Poza tym na początku myślałam głównie o skracaniu spodni sobie i synowi, gdyż taka impreza u krawcowej to wydatek prawie nowego ubrania. O pierwszej maszynie nie będę tu jednak się rozpisywać. Może kiedyś?

Długo nie mogłam zdecydować się na konkretną maszynę, postanowiłam jednak kupić coś z trochę wyższej półki co może będzie służyć dłużej i poradzi sobie z początkującym samoukiem takim jak ja.

Swoją Elnę kupiłam w starej polskiej firmie Predomktórą bardzo polecam. Jeszcze nie zdążyłam za maszynę zapłacić a już otrzymałam telefon, że zostanie wysłana w poniedziałek. We wtorek mogłam już ją rozpakować i cieszyć nią oko.

W Elnie 340ex można się zakochać. Lekko i cicho chodzi, przeszywa cieńsze i grubsze, a nawet kilkuwarstwowe materiały. Ma wiele przydatnych funkcji jak nawlekacz igły, który bardzo doceniam. Wygodnie rozwiązany jest schowek na podręczne drobiazgi. Maszyna ma załączone kilka stopek, z których najbardziej zaskoczyła mnie stopka do ściegu overlokowego. Naprawdę spełnia swoje zadanie i ścieg ten bardzo ładnie wychodzi.

Dzięki tej maszynie przeszywanie grubszych szwów w jeansach, wszywanie falban nie jest już mi straszne, gdyż maszyna „połyka” wszystko lekko i bez zająknięcia.

Elna 340 explore ma jasną i szczegółową instrukcję obsługi – każdy program jest dokładnie opisany, jak ustawiać ścieg i do czego służy. Posiada wiele informacji, z których można się czegoś nauczyć, co dla początkującej krawcowej jest cenne. Instrukcja w wersji polskiej jest na CD, warto ją wydrukować, by mieć cały czas pod ręką. Najczęściej używane programy i informacje zalaminowałam sobie i trzymam pod ręką.

Elnę mam 3 miesiące. Za jakiś czas, kiedy dokładniej się poznamy, napiszę więcej.

 

 

 

 

 

 

Co o tym myślisz?

